על גרשון ברם

יליד קרית אתא כיום מתגורר עובד ויוצר בת"א. למד אופנה במכללה הגבוהה לעיצוב ואופנה בפריס "אסמווד".
זכה במלגה ממשרד המסחר והתעשיי להשתלמות בחברת "עתיד – ניו יורק" (חברת בת של משרד המסחר והתעשיה ליצוא לארצות אמריקה).
התמחה אצל מעצב העילית בפריס טד לפידוס, ונתמנה בשנת 1971 לחלק מצוות העיצוב.
חזר ארצה בשנת 1972 ועבד כמעצב בחברת כמו – בגד עור, מק"ט, דוינא, אלד, פוני ועוד.בשנת 1973 לאחר מלחמת יום כיפור, היה הראשון שהכניס חליפות מכנסיים ושמלות מעוצבות לאחיות בבתי חולים. (האחיות כבר לא רצו סתם חלוק). בשנת 1982 נבחר לעצב את קולקציית מועדון הים התיכון – CLUB MED ומאז ועד 1998 היה ממעצבי המועדון עד שהוחלט להעביר את העיצוב והיצור לתורכיה.

ממובילי אופנת הנשים ונבחר לאחד מתוך עשרת המעצבים הישראליים לייצג את ישראל בתצוגה מיוחדת לרגל חמישים שנות תקומה למדינת ישראל, בחסות השגרירות ברומא ובוותיקן. גרשון ברם התבקש ע"י הגב' רות דיין להצטרף לוועד האגודה לטרשת נפוצה, וכמובן נעתר.

במהלך השנים ערך כמה וכמה תצוגות ענק שכל הכנסותיו היו קודש למטרה הנעלה של רווחת החולים בטרשת. היחסים בין רות וגרשון הובילו להפקת תצוגה מיוחדת בשיתוף הבדואיים בנגב, שהיו תחת חסותה של רות בעשיית תכשיטים. לפי עיצוב של גרשון נערכה תצוגה של בגדים רקומים מעשה ידם של הבדואיים, התצוגה שהייתה היותר ישראלית של גרשון ברם, הוצגה בבית הנשיא בירושלים (כשברקע שירתה של שושנה דמארי ז"ל, חברה קרובה של גרשון).

בשנת 1997 חשף לראשונה את חברת G.B המתמחה בעיצוב בגדי גברים, שזכתה כבר בתחילתה להצלחה ונזקף לזכותה לא מעט משינויי התדמית של הגבר הישראלי.
גרשון ברם – זכה בשנת 1999 בפרס האוסקר לאופנה בקטגוריה "מעצב בגדי הגברים הטוב ביותר", והוא אחד היחידים שזכה ברציפות גם בשנת 2000 באותה קטגוריה.
התחרות התקיימה בחסות ערוץ 2 ושודרה בשידור ישיר בטלויזיה.
"בלי שום ספק גרשון ברם היה בין המובילים לשינוי תדמית הגבר הישראלי של שנות האלפיים". (נעה ארבר – מעריב). בינואר 1999 הציג במוזיאון רמת גן עבודה משותפת עם הפסל פיליפ רנצה, במסגרת תערוכה של מעצבים ופסלים ישראליים שנקרא T.SHIRT. גרשון ברם אומר תמיד "אני משם מכפר אתא (קרית אתא) נשמתי אופנה מגיל אפס, האדם הוא תבנית נוף מולדתו".

דילוג לתוכן